Welcome To Cik Puan Muda In Da Houzzzze!

blog ini dinamakan Mr.2nd Diary sebab ianya disediakan bagi tujuan Putri nak meluahkan perasaan atau menitipkan apa2 yang pernah & sedang Putri baca. So pada sesiapa yang tengok blog ini, dipersilakan untuk komen & pada sesiapa yg tiada blog, boleh komen tapi sign nama anda sebagai anonymous oke? So sesiapa yg terasa ati dengan intipati yang ditulis dlm blog Putri ni,mohon maaf & diminta JANGAN TGK BLOG AKU KALO XSUKA! lagi satu, kalau nak saya jenguk blog kalian, sila tinggalkan link blog, saya xlayan kalau sekadar ajak tapi x tinggalkan ape2..sekian dr pihak atasan Cik Puan Muda in da houzzzzzee....tQ

Wednesday 8 June 2011

(Hawaii VS Hawauu) Five-O

Assalamualaikum.. I thought maybe readers semua pelik ngan tajuk dia kan? hahaha. Actually, ceritanya begini... after attend my bro wedding day.. petang tu jugak kami balik sebab dengar-dengar mama kerja lak.. and plus takut tak dan nak kemas umah untuk persandingan sebelah lelaki pulak.. so pendek cerita, aku-achik-laily-ayen naik kereta kawan angah.. kereta dia ni special sikit sebab dalam kereta dia ada aksesori walkie talkie yang macam dalam citer polis tu, siren polis, lampu liplap-liplap polis tu.. mungkin kereta dia diberi kebenaran untuk memasang aksesori-aksesori yang aku sebutkan tadi.. nak dijadikan cerita, masa kami on the way tu, aku call ayah guna fon achik sebab fon aku abih kredit.. ayah cakap jalan ke Seremban, sesak yang amat-amat-amat teruk.. so ayah cadangkan kat kawan angah tu untuk ikut jalan Senawang.. tapi kat sana pun sesak jugak.. agak teruk tapi taklah teruk mana.. so dengan kuasa veto dan kebenaran yang diberi kepada dia, dia pun menghidupkan lampu, siren, dan walkie talkie berkenaan.. aku dan adik-adik semua kecut.. rasa macam pesalah pun ada.. mana taknya abih semua celah antara kereta dia ngan kereta-kereta lain kat senawang tu dimasuknya.. biasalah..kita sebagai pemandu, perlu mengutamakan kenderaan-kenderaan polis, tentera, bomba, rela, ambulans kan? macam tu jugaklah berlaku malam tu.. memang kecut.. kereta pak uda yang parent aku naik pun sampai lagi lambat dari kitorg.. bukan sebab orang tua yang bawak tapi sebab jem... hahaha memang kelakar... dah la memang lengkap 5 orang : -ayen-daus-aku-achik-laily-...memang cukup la untuk jadi anggota Hawaii Five-O kan? tapi sebab kita duk malaysia, so versinya jadi lain iaitu Hawauu Five-O..hahahaha..

PD 2107

No comments: