Welcome To Cik Puan Muda In Da Houzzzze!

blog ini dinamakan Mr.2nd Diary sebab ianya disediakan bagi tujuan Putri nak meluahkan perasaan atau menitipkan apa2 yang pernah & sedang Putri baca. So pada sesiapa yang tengok blog ini, dipersilakan untuk komen & pada sesiapa yg tiada blog, boleh komen tapi sign nama anda sebagai anonymous oke? So sesiapa yg terasa ati dengan intipati yang ditulis dlm blog Putri ni,mohon maaf & diminta JANGAN TGK BLOG AKU KALO XSUKA! lagi satu, kalau nak saya jenguk blog kalian, sila tinggalkan link blog, saya xlayan kalau sekadar ajak tapi x tinggalkan ape2..sekian dr pihak atasan Cik Puan Muda in da houzzzzzee....tQ

Tuesday 29 November 2011

Assalamualaikum. Hye Mr.2nd Diaries, readers dan bloggers sekalian..

Oke, now my condition is not very well. Got fever+flu+cough in one time. VERY2 GUD COMBINATION!! takpe, saya tau saya sakit sebab Allah nak hapuskan dosa-dosa kecil dalam diri saya. Dosa-dosa kecil yang dah jadi dosa-dosa besar pun mungkin Allah nak lupuskan dengan kesakitan ini... Alhamdulillah, dah bertambah pulih sebab tak layan sangat sakit ni. Tetiber teringat kata-kata lecturer subjek Malay University dulu. Sakit ni sebenarnya mental kita yang control. Kalau duk cakap sakit-sakit, so sakit la dia. Kalau cakap oke, i need to reduce the negative thinking of this sick... so everything would be oke. ngee~~~

So sorry because lama tak update sesawang blog nih...coz of what? coz i need few time to think what the best word i have to write...lagi satu, aku busy dengan banyaknya assignment dan kabut nak pegi lawatan kem geomatic yang berlangsung selama 2 hari 1 malam pada 24-25 November 2011 di Timah Tasoh Lake, tempat biasa aku berkayak...

Benda paling best yang banyak aku dapat dan pelajari selama berada di kem tersebut....
  • release tension à yeah! selalu buat experiment geomatic kat sungai Chucuh, dekat ngan Padang Besar, Perlis...kat sana agak tension sebab selalu kena kejar masa untuk ke kelas semua...bila dalam kem ni, dapat buat real situation dimana alat-alat geomatic ni digunakan...other than that, aku dapat berkayak and mengajar budak-budak ni berkayak...seronok bukan kepalang sebab aktiviti yang dekat 2 bulan aku tinggalkan...then main balik.....pastu seronok ajar budak-budak ni...cepat belajar...thanks to all!!
  • dapat rapat hubungan yang jarang nak rapat à yezza!! budak-budak kelas ni oke je dengan aku...so far boleh la kalau nak mintak tolong or anything in our subject kan... tapi lemahnya sebab tak berapa nak rapat sebab lain-lain blok, lain-lain bilik..so bila dalam kem ni, kita kenal each other dengan lebih rapat.. termasuk lecturer jugak... sebab nak jumpa lecturer ni, nak coorperate ngan lecturer ni sangatlah payah....so in this camp, banyak benda yang aku tau, banyak benda yang aku share..so far, this camp give me more experince!!
  • kenal siapa lawan siapa kawan à oke.. yang ni aku lebih arif untuk menilai... HAHAHAHAA... sebab aku dah MERASA lama sangat! dekat sini, on the way to be here, i know who want and really want to be my friend or my enemy... nasihat aku, usah nak berlagak sangat... Allah itu Maha Adil, Maha Berkuasa, sekejap jer kalau Dia nak tunjukkan kuasaNya....and for me, aku boleh menilai di mana, seteruk-teruk orang yang kita menyampah, mengutuk dan segala pelbagai hinaan dilemparkan, teruk lagi perangai KAU yang tak sedar diri bila hidup ni macam roda..sekarang roda ada kat atas, tengah senang, otak masih bijak, masih boleh melawan...tapi bila roda berputar ke arah bawah, sila jilat sendiri kesilapan yang pernah KAU buat... pada masa tu aku mampu? terdiam, dan mengucapkan Allahuakbar!! 
oke, rasanya itu je kot yang boleh dicoretkan kat sini....kat sana banyak motivasi yang diberikan...dari situ jugak aku rasa bersemangat...InsyaAllah biarlah semangat ini kekal dalam diri aku untuk berjaya...Lagu Gemuruh yang menjadi lagu tema kem ini diadakan membuat aku rasa betul-betul bersemangat...bersemangat untuk melawan segala anasir-anasir yang pernah menjadi kegagalan dan kelemahan dalam diri aku...Thanks to that ANASIR! sebab kerana anda, saya berjaya berdiri atas kaki sendiri....InsyaAllah kejayaan itu akan kubuktikan demi keluargaku! InsyaAllah!!

nak gambar banyak-banyak, tengok dalam fesbuk jelah ye. hahaha

p/s: semangat giler dengar lagu Gemuruh.. jom dengar lagu ni bila anda rasa ditindas... sebab orang dengki ngan kita yang pernah susah... dia tak pernah susah sebab tu dia tindas orang... Mama!!! i need you!! 

No comments: