Welcome To Cik Puan Muda In Da Houzzzze!

blog ini dinamakan Mr.2nd Diary sebab ianya disediakan bagi tujuan Putri nak meluahkan perasaan atau menitipkan apa2 yang pernah & sedang Putri baca. So pada sesiapa yang tengok blog ini, dipersilakan untuk komen & pada sesiapa yg tiada blog, boleh komen tapi sign nama anda sebagai anonymous oke? So sesiapa yg terasa ati dengan intipati yang ditulis dlm blog Putri ni,mohon maaf & diminta JANGAN TGK BLOG AKU KALO XSUKA! lagi satu, kalau nak saya jenguk blog kalian, sila tinggalkan link blog, saya xlayan kalau sekadar ajak tapi x tinggalkan ape2..sekian dr pihak atasan Cik Puan Muda in da houzzzzzee....tQ

Sunday 13 November 2011

Perlis Oh Perlis!

Assalamualaikum..gud afternoon Teacher! *hahaha ayat selalu keluar bila dalam kelas masa sekolah dulu-dulu kan!* oke readers and bloggers semua... i wanna tell u all that I'm In Perlis now! 
"bapak bangga giler statement!"

******************************************************************

Oke-oke, now dah sampai Perlis. Tadi sampai Kangar jam 6.15 pagi. Call mama yang aku dah sampai. Pastu tunggu punya tunggu.. dalam hati berharap sangat ada student unimap yang nak naik teksi bersama. Lepas 1 teksi, malangnya student Uitm Arau. So blah dulu. Pastu datang 1 teksi, ada two hindu's girl yang nak balik simpang empat. Pakcik tu yang tanya aku nak pegi mana...Aku cakap wang ulu.. Ohh seronok bukan kepalang sebab yang tadi ada student unimap dah ada geng, tunggu lama. tapi aku yang baru sampai dah dapat dulu. sori adik, beri laluan pada hakak-hakak dulu ye. hehehe..

So, sampai-sampai hostel, First time sepanjang aku menjadi student UniMAP ni, waktu pagi buta subuh-subuh macam tu, pintu pagar bukak besar giler! Macam menunggu ketibaan orang-orang besar. oke aku besar. eh taklah. sebab aku kacak, sebab tu depa bukak besaq-besaq bagi aku lalu. hahaha. *perasan*.. Waktu tu dah 6.30pagi. Laju giler pakcik tu bawak. Montang-montang takdo mato-mato. hahahaa. Dan sesampainya di blok, pagi-pagi buta tu la ada orang duk basuh kain lagi. Depa ni tak balik ke? seminggu duduk, tak basuh kain? giler kentang bertimbun. *memang best kalau dapat ngumpat orang kan? Astaghfirullahalazim. Apa la kau ni Putri. Kata nak berubah. Mulut tu cuba diam. Hati tu cuba rasa yang baik-baik..* Huhuhu..sori mulut. =(

So, my duty in that morning is solat subuh dulu. Sebab ayah dah bising, lambat sangat jalan, kang waktu abih, meraung kena buat qada' subuh...hahahaa...ayah-ayah..So, pas subuh, betapa rajinnya saya memunggah semua baju-baju dalam beg, susun dalam loker.. ngantuk tahap gaban tapi nak basuh baju minggu lepas punya hal, sanggup ku tahan...sebab kat hostel ni, nak basuh kain guna mesin kena tunggu turn.. tak tepat turn, orang lain sambar..so aku pun tunggu laa.. dan dah siap semua, orang yang basuh tu tak siap-siap lagi.. oke, detik hati "baju dia dah sebulan tak basuh kot. itu yang lama"....hahaaa. so, apa lagi nak buat? pasang cadar, pastu landing main komputer...pastu sambil berchatting-chatting ngan ex roomate, ex housemate dan classmate iaitu Cik Farah tentang lab report soil & water...so after this nak pegi makan...sorang-sorang sebab Mek As balik malam nanti...huuhuhu... 

Now? hahahaa baca blog orang lain, ada yang baik dan harus dikongsi, aku copy paste dan link kan blog depa...itu jer setakat ni...hahahaa

****************************************************************

p/s: ada bf pun hati tak tenang. takde bf pun hati tak tenang. Wth?? ni mesti duit takde. aish!! Ya Allah, permudahkan segala urusanku..Amin..

No comments: